top of page

4 groepen kunnen
bestellen,

voor de anderen nog steeds even geduld s.v.p.

dsc_6763.jpg

Beste Klein Amsterdammers,
 
Met ergernis & frustratie moet ik melden dat door een nieuw zojuist opgedoken technisch probleem het mij nog niet gelukt is om alle foto’s goed op de bestelwebsite te krijgen.

De uitleg volgt zo hieronder maar ik snap dat er mensen teleurgesteld zullen zijn.
Ook voor mij is dit een flinke tegenslag en is dit overmacht.
 
Wat speelt er?
 
De foto’s zijn klaar maar het lukt nu niet om alle foto’s vóór 14 maart aan de juiste kinderen te koppelen.

Door een opslagfout blijk ik nu dit handmatig te moeten doen.
Dit kost veel extra uitzoekwerk en tijd.
 
Zoals bekend werk ik voor het eerst met een online systeem voor schoolfotografie (Oypo) en waren er al eerdere technische uitdagingen die de boel ophielden: honderden foto’s moesten opnieuw bewerkt worden.
Dat is gelukt.

De foto’s van de lachende springende Klein Amsterdammers zijn na bewerking (bijv. oplichten, kleuren corrigeren en kaders bijstellen van de springfoto’s) mooi en een stuk exclusiever en sprankelender dan de doorsnee schoolfoto.

Koptekst 6
Alleen de volgende groepen kunnen hun schoolfoto’s bestellen:

Frankendael
Amstelpark
Oosterpark
Flevopark

Let op: het kan zijn dat bij jouw kind nog niet de juiste of niet alle foto’s te zien zijn!

Per kind zijn het 1 - 3 springfoto’s & 1 of 2 portretfoto’s, en eventueel 4 - 6 broer/zus foto's.
In dat geval nog niet bestellen, maar mij mailen s.v.p.: klik@gavefotoos.nl.

Heb je meerdere kinderen op Klein Amsterdam waar je schoolfoto’s van wil bestellen, en heb je broer/zus foto’s laten maken raad ik je aan deze tegelijk te bestellen. Dit kan inhouden dat je nog even moet wachten totdat ook de groep van je andere kind online staat.

de rest verzoek ik met klem om nog te wachten met bestellen totdat er een nieuwe datum bekend wordt gemaakt.

Probeer je nu al te bestellen krijg je prints van de verkeerde (en onbewerkte, dus veel minder gave) foto’s, moet je later opnieuw bestellen en dat zou jammer zijn.
 
Hoe lang het voor de rest gaat duren weet ik pas als ik overzicht heb over de hoeveelheid extra werk en tijd die het handmatig invoeren gaat kosten.
Door een
opslagfout moet ik nu de originele foto’s (zonder bewerking) aan de juiste kinderen koppelen.
De komende tijd ga ik per kind de bewerkte foto’s handmatig stuk voor stuk matchen, uploaden en de originele (onbewerkte) foto’s er weer van af halen.

Bij bovenstaande groepen heb ik dat net gedaan

.
Als de rest klaar is kunnen ook de andere groepen bestellen.
Voor mij gaat dit avond- en weekendwerk worden gezien ik ook andere werkverplichtingen heb.
De exacte datum van bestellen volgt nog.
 
Weet dat ik mijn uiterste best doe dit zo snel mogelijk op te lossen.
De schoolleiding kan hier ook niets aan doen. Gelieve voor vragen en of opmerkingen mij te mailen.

met hartelijke groet & excuus voor het ongemak,

Laura Fortuin

bottom of page